Kunstendag voor Kinderen

Een echte krak met kubussen en kleur: de Moderne Kunst van Josef Hoffmann

Maak kennis met de Weense architect, decoratief kunstenaar, scenograaf en leraar Josef Hoffmann (1870-1956). Sluit je aan bij een korte, speelse rondleiding doorheen de tentoonstelling Josef Hoffmann, In de ban van schoonheid en leef je uit aan de ateliertafels:

• Raumkunst – creëer een papieren interieur in collage (6+)
  • Post uit Wenen – kleur een Wiener Werkstätte postkaart in met waterverf of kleurpotlood (4+)
  • Zijdezachte kunst – maak een textielontwerp op zijde (8+)
  • Meubelkunst – bedenk en bouw miniatuurmeubels in 3D (4+)
  • Kunst met kopjes – vorm een Weens koffiekopje uit witte klei en geef het een leuk patroon (4+)
  • Inpakken en wegwezen – bestempel je papieren draagtasje met patronen die Josef Hoffmann bedacht (4+), een atelier featuring special guest Maria Makeeva! Deze Tsjechische illustratrice maakte heerlijke kinderboeken gebaseerd op het werk van Hoffmann en werkte speciaal voor deze kunstendag een leuke activiteit uit die ze ook zelf zal begeleiden.

Sluit aan bij een familierondleiding doorheen de tentoonstelling Josef Hoffmann, in de ban van schoonheid. 11:00 FR & NL / 13:00 FR & EN. Duurt 50 min, voor gezinnen met focus op de kinderen. Formule 1 ouder + 1 (of meerdere) kind(eren). Inschrijving ter plaatse.

Even zitten? In het crèchecafé kunnen de kleinsten naar hartenlust spelen en lezen.

Met steun van het Czech Cultural Center Brussels

Het programma kan mogelijk nog wijzigen.

Praktisch
Zondag 19.11.23 van 10:00 tot 17:00

Activiteiten starten om 10:30 en we sluiten af om 16:30

Tickets: activiteiten + toegang expo Josef Hoffmann, In de ban van schoonheid € 0 (0-3, 13-18, museumpass) / € 12 (4-12) / € 6 / € 12 / € 18