deux yeux visuel Nocturne des Musées bruxellois

Nocturne van de Brusselse Musea - 28.04.2022

Elke donderdagavond van 21 april tot en met 9 juni openen de Nocturnes jullie ogen voor de schatten van de Brusselse musea en kunstencentra! Het Museum Kunst & Geschiedenis neemt deel op donderdag 28 april. Noteer alvast de datum in jouw agenda!

VRIJ BEZOEK AAN 'BEFORE TIME BEGAN'
17:00>22:00

RONDLEIDINGEN
18:15 / 19:15 & 20:15

In Museum A&H kun je kiezen voor een rondleiding of vrij bezoek aan de tentoonstelling “Before Time Began”, een tijdelijke expo gewijd aan Australische Aboriginalkunst, in samenwerking met de prestigieuze Opale Foundation. De tentoonstelling verkent de schepping van de aarde vanuit Australisch Aboriginalperspectief en het concept van de droomtijd, een mythische tijd waarin voorouderlijke geesten alles schiepen: verleden, heden en toekomst.

EXTRA-MUROS
17:30 & 19:30
plaats van afspraak: Museum A&H

Een exclusief bezoek achter de schermen van het Jubelpark waarin je de tot de verbeelding sprekende Afgietselwerkplaats van Museum A&H, de vliegtuigrestauratieateliers van het Koninklijk Legermuseum én de restauratieateliers van het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) ontdekt.
Duur van de rondleiding: 2 uur (bezoek aan de tijdelijke tentoonstelling Before Time Began niet inbegrepen).

Hoeveel kosten de Nocturnes?
Een enkele toegang tot een van de musea kost elke donderdagavond 5€ (standaard) of 2,5€ (-26 jaar). De toegang is gratis voor kinderen onder 13 jaar.

Zijn de Nocturnes toegankelijk met de museumPASSmusées of een lerarenkaart?
Neen, wegens het uitzonderlijke karakter van het evenement zijn de museumPASSmusées of de lerarenkaart niet geldig.

Moet ik mijn bezoeken reserveren?
Voor de meeste musea is reserveren verplicht voor activiteiten met een specifiek tijdslot (gidsen, behind the scenes, workshops, extra-muros activiteiten). Voor een standaardbezoek aan een museum is reserveren aanbevolen, maar in het geval er nog tickets over zijn kan je ook op de avond van de Nocturne je ticket aan de ingang van het museum kopen.

Reserveren ? -> hier