Instaprondleiding Horta-Wolfers (Magasin ‘Wolfers Frères’)

Victor Horta werkte geregeld samen met de edelsmid Philippe Wolfers en ontwierp voor hem een winkel met atelier in de schaduw van de kathedraal Sint-Michiel en Sint-Goedele. De Arenbergstraat stond vroeger bekend om zijn standingvolle winkels. Het winkelinterieur van mahoniehout uit Honduras werd door de familie Wolfers in 1977 geschonken aan de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, waar het sinds 2017 in volle glorie te bewonderen is in de zaal Horta-Wolfers.

We nodigen je uit om in dit authentiek gerestaureerde interieur een artistiek hoogtepunt van de Belgische kunst te ontdekken: de vermaarde juwelen ontworpen en uitgevoerd door meesterjuwelier Philippe Wolfers evenals topstukken uit de art nouveau en art deco komen aan bod. Tegelijkertijd getuigt deze collectie van een tijdsgewricht vol nieuwe technologie, industrie en ondernemerschap, evenals van de eerste stappen van mondialisering, politieke en sociale vernieuwing en het koloniale verleden van België.

Op zondag
28.05 / 30.07 / 24.09 / 26.11
Van 14:00 tot 15:30

€ 15 / 10 (-19 jaar & Museumpass)