instaprondleiding / Het Oude Egypte@A&H Museum – revisited

(Her)ontdek de zalen Egypte van het Museum Kunst en Geschiedenis na hun make-over: een strakke selectie voorwerpen die getuigen van ruim 3000 jaar geschiedenis van het Oude Egypte in heringerichte en opgefriste vitrines voorzien van volledig herziene teksten aangepast aan het laatste onderzoek. Wat niet verandert: de tot de verbeelding sprekende Egyptische oudheden zelf.
Oude en nieuwe favorieten zoals de mastaba van Neferirtenef, dodenboeken in papyrus, steles en beelden van goden en farao’s, kanopen en mummies komen vanaf nu maximaal tot hun recht. Tijdens het bezoek worden de schijnwerpers voornamelijk gericht op de nieuwe funeraire zaal waar je op serene en zinnenprikkelende manier kan kennismaken met dit fascinerende facet van de Oudegyptische beschaving.

Voor of na de rondleiding kun je met je ticket de tentoonstelling Expeditie Egypte bezoeken die een boeiende verdieping geeft over de totstandkoming van de collectie.

Op zaterdag
6.05 / 1.07 / 2.09 van 14:00 tot 15:00

€ 20 / 10 (-19 jaar & Museumpass)

Meeting point – Museum A&H