Bodies & Voices – artistiek cocreatief project

Gepassioneerd door zang, hedendaagse dans

of beeldend creatief werk en op zoek naar

een artistieke uitdaging dit najaar?

Schrijf je in voor dit creatietraject van workshops begeleid door 6 artiesten (zang/dans/beeldend) en maak BODIES & VOICES 2023-24

Een samenwerking tussen A&H x Cie Marie Martinez / La Loba Productions

Opzet: professionals en niet-professionals maken samen een voorstelling die hedendaagse dans, zang en plastisch werk samenbrengt.

Inspiratie en werkplek: Museum A&H

Uitkomst: reeks performances in verschillende musea

Traject in twee fasen
1 - Creatie (2.09.23 > 21.10.23)

• Workshops zang (fr + en) en/of dans (fr + en + nl) – gratis
  • Workshop beeldende kunst (fr + en) – gratis

De workshops zang en dans vinden plaats
. in de week alternerend op maandag en dinsdag op de Kunstberg Brussel, van 16:30 tot 18:30
. in het weekend alternerend op zaterdag en zondag in Museum A&H, van 13:30 tot 16:30

De workshops beeldende kunst (fr / en) vinden plaats op 23 & 24 september in Studio Latéral 19 in Ukkel van 13:00 tot 19:00.

Je inschrijving veronderstelt deelname aan minstens 10 workshopmomenten, maar je mag ook alle workshops binnen eenzelfde discipline volgen (cf. planning via inschrijvingsformulier).

2 – Performances in musea (14.10.23 > juni 24)

. zaterdag 14.10.23 @Préhistomuseum Ramioul (hele dag)
. zaterdag 21.10.23 Museum Night Fever @A&H Museum Brussel (namiddag en avond)

& vervolgens 1 voorstelling per maand in de namiddag tijdens weekends. Elke voorstelling wordt voorafgegaan door een repetitie op de maandag of dinsdag ervoor, van 16:30 tot 18:30. De precieze planning is beschikbaar in september.

Waarover & museaal kader
Via lichaam en stem wordt gewerkt rond de thema’s vertrouwen, verbondenheid, samenwerking en hoe een andere toekomst vorm kan krijgen.
In het Chinees betekent het woord weiji, samengesteld uit 2 karakters, zowel ‘crisis’ als ‘mogelijkheid’.
De voorbije jaren werden we van heel dichtbij geconfronteerd met een gezondheidscrisis, aanslagen, oorlog en klimaatcrisis en globaal toenemend gevoel van onbehagen en ongerustheid.

Dit traject wil een kentering markeren, om vertrouwen te herstellen en werken aan verbondenheid, aan plezier en voldoening vinden in collectieve creatie en expressie in de open en geborgen, omgeving van musea.

De Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis (KMKG) wakkeren in Brussel, in het hart van Europa, nieuwsgierigheid en verwondering aan voor de werelden die vrouwen en mannen hebben gemaakt. Met als missie: mensen, kunst en geschiedenis verbinden.

De tentoonstelling JOSEF HOFFMANN: Beyond Beauty and Modernity en de architecturale ruimte van het museum vormen context en vertrekpunt van het creatieproces.

Wie?
.
JULLIE! Volwassen en jongvolwassenen vanaf 16 jaar.
(ben je jonger maar +13 en heel gemotiveerd -> laat het zeker weten)

. professionele dansers, zangers, beeldend kunstenaar die de workshops begeleiden
// Marie Martinez (choreografie), www.mariemartinez.eu
// Celia Tranchand (zang, muziekregie)
// Alexandra Flament-Magnusson (beeldende kunst)

. alle niveaus zijn welkom: voorkennis is niet nodig – alleen enthousiasme en goesting

Er wordt een engagement gevraagd van deelname aan minstens 10 workshops alsook deelname aan de reeks performances in het najaar, in de tweede fase van het project.

Inschrijvingen voor dans/zang zijn afgerond.
Inschrijving voor de workshops beeldend kunst kan nog tot 21.09.23.

Met de steun van

Compagnie Transdisciplinaire Marie Martinez & Artistes / La Loba Production / Studio LATERAL 19
The Square Congrespaleis van Brussel
Koninklijke Musea voor Schone Kunsten Brussel