Bodies & Voices 23-24 // slotperformance (GEANNULEERD!)

DEZE ACTIVITEIT WERD JAMMER GENOEG GEANNULEERD!

Op 28 april sluit de slotperformance deze editie van het cocreatieve project Bodies & Voices in schoonheid af op de plaats waar het traject 7 maanden geleden startte. Beleef het resultaat van maanden intensieve collectieve creatie doorheen workshops dans en zang in museale context.

25 dansers en 25 zangers, jong en oud,
in dialoog met 4 professionals*
in de majestueuze grote narthex van Museum Kunst & Geschiedenis

Over Bodies & Voices 23-24
Via lichaam en stem wordt gewerkt rond de thema’s vertrouwen, verbondenheid, samenwerking en hoe een andere toekomst vorm kan krijgen. In het Chinees betekent het woord weiji, samengesteld uit 2 karakters, zowel ‘crisis’ als ‘mogelijkheid’. De voorbije jaren werden we van heel dichtbij geconfronteerd met een gezondheidscrisis, aanslagen, oorlog en klimaatcrisis en globaal toenemend gevoel van onbehagen en ongerustheid.
Dit traject wil een kentering markeren, om vertrouwen te herstellen en werken aan verbondenheid, aan plezier en voldoening vinden in collectieve creatie en expressie in de open en geborgen, omgeving van musea.

De Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis (KMKG) wakkeren in Brussel, in het hart van Europa, nieuwsgierigheid en verwondering aan voor de werelden die vrouwen en mannen hebben gemaakt. Met als missie: mensen, kunst en geschiedenis verbinden.

De tentoonstelling JOSEF HOFFMANN: Beyond Beauty and Modernity en de architecturale ruimte van het museum vormen context en vertrekpunt van het creatieproces.

* Artiesten :
Cie Marie Martinez & Artistes / La Loba Productions asbl  - choreografie en dans
Celia Tranchand – compositie en muziekregie

BODIES & VOICES
Marie MARTINEZ
concept et choreografie
Celia TRANCHAND
compositie en vocale muziekregie
Alexandra FLAMENT
beeldend
Myriam DOM
Kunsthistorica

15:00 à 16:00 - sessie 1
16:00 à 17:00 - sessie 2

Gratis performances, bij te wonen met een museumticket, zonder reservering!

Met de steun van Fédération Wallonie-Bruxelles